Gdy jedni przedsiębiorcy widzą kryzys, inni dostrzegają szansę. Rok 2024 w branży budowlanej nie należał do łatwych.
Zmienne ceny surowców, niedobór pracowników i spowolnienie gospodarcze – oto tło działań na rynku producentów okien, osłon okiennych, drzwi i bram garażowych. Dla polskiej firmy KRISHOME ten trudny moment stał się katalizatorem rozwoju i innowacji.
Zarząd naszej firmy podjął zdecydowane działania, krok po kroku kreując przyszłość przedsiębiorstwa. Spółka przełamała negatywne tendencje z poprzedniego roku, a kluczowym elementem sukcesu okazały się przeprowadzona transformacja organizacji oraz rebranding marki.
Z KRISPOL na KRISHOME – silniejsi niż kiedykolwiek
KRISHOME, kontynuując tradycje KRISPOL-u, budowanego od 1991 roku przez Beatę i Karola Krysińskich, w 2024 roku dokonał największej przemiany w swojej historii.
Transformacja i rebranding – te dwa słowa oddają najlepiej kluczowe działania w mijającym roku. Po 33 latach funkcjonowania, Zarząd spółki postawił na strategiczne rozdzielenie swoich biznesów, przekształcając markę KRISPOL w KRISHOME. Jak podkreśla Grzegorz Ratajczak, Członek Zarządu:
To było największe wyzwanie, jakie przed sobą postawiliśmy, ale i największy sukces. Dzięki temu zyskaliśmy klarowną strukturę i możemy lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów.
Integralną częścią przemiany była rozbudowa sieci sprzedaży, która liczy dziś ponad 1000 punktów handlowych i 80 Salonów KRISHOME. To właśnie w tych punktach firma dostrzegła największy potencjał wzrostu, planując ich zwiększenie do 150 do końca 2026 roku. Salony KRISHOME pełnią dziś rolę centrów doradczych, oferując kompleksowe wsparcie – od analizy warunków budowlanych, przez wybór produktu i możliwość jego testowania, aż po profesjonalny montaż.
Więcej okien to więcej domów i szczęśliwych ludzi
Nowe podejście do obsługi inwestorów oraz zaangażowanie w programy termomodernizacyjne przyniosły znaczący wzrost sprzedaży stolarki okiennej – o 31% w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2024 roku spółka uruchomiła dodatkowe wsparcie Doradcy Inwestycji – osób doskonale rozumiejących wyzwania budowlane Polaków i wspierających ich na każdym etapie decyzji i procesu budowlanego. Takie podejście skutecznie buduje zaufanie do marki.
Badania zlecone przez KRISHOME w 2023 roku wykazały, że klienci cenią produkty oferujące odpowiedni stosunek technologii do ceny, wpływające na oszczędność energii i podnoszące wartość nieruchomości. Młodzi inwestorzy deklarowali, że liczy się jakość stolarki, a produkty powinny być „good enough”. Ważnym aspektem okazała się również neutralność dla środowiska – coraz więcej młodych klientów zwracało uwagę na ekologiczne materiały, recykling oraz przyjazny dla środowiska proces produkcji. Najważniejszym tematem wskazanym w badaniach była profesjonalna obsługa oraz montaż stolarki, który według Inwestorów odpowiada za 50% sukcesu.
Te odpowiedzi pomogły spółce dopasować strategię i wprowadzić do oferty nowe modele okien o idealnej proporcji technologii, designu i ceny. Ekonomia zakupu okazała się bardzo ważna w tym czasie.
Rozbudowa mocy produkcyjnych
Nasza firma intensywnie inwestuje w przyszłość, czego przykładem jest rozpoczęta w 2024 roku rozbudowa fabryki w Psarach Małych. Tutaj produkowane są okna, rolety, żaluzje i drzwi zewnętrzne. Celem inwestycji jest realizacja strategii podwojenia przychodów w kluczowych segmentach.
Rozwój Sieci Salonów KRISHOME
W 2024 roku spółka skoncentrowała się na profesjonalizacji Sieci Salonów, tworząc przyjazne i kompetentne punkty obsługi. Proces sprzedaży został zintegrowany ze ścieżką zakupową klienta, zapewniając spójne doświadczenia zarówno w salonach, jak i w kanale cyfrowym. W tym roku uruchomionych zostało kolejnych 12 salonów oraz trwa refreshing ekspozycji i standaryzacja akwizycji. Do 2026 roku plan zakłada 150 salonów w tym formacie.
Zielony kurs i odpowiedzialność społeczna
KRISHOME stawia na zrównoważony rozwój. Już ponad 53% energii wykorzystywanej w fabrykach pochodzi z odnawialnych źródeł. Firma zainwestowała w farmy fotowoltaiczne (Września, Żerniki), optymalizuje procesy produkcyjne, realizując założenia gospodarki obiegu zamkniętego. Jednocześnie wspiera lokalne społeczności i inicjatywy ekologiczne stając się częścią Stowarzyszenia Wrzesiński Klaster Zielonej Energii. Spółka bezpośrednio wpływa na zwiększanie rozwoju lokalnej gospodarki, poprzez budowanie lokalnych łańcuchów dostaw, tam, gdzie to jest możliwe.
W obszarze społecznym KRISHOME inwestuje w rozwój pracowników poprzez programy mentoringowe i rozwojowe, budując atmosferę doceniania i równych szans oraz wspiera inicjatywy charytatywne, m.in. jest mecenasem Fundacji im. Ks. Jana Kaczkowskiego.
Plany na 2025 rok
KRISHOME będzie kontynuował ambitny kurs wzrostu, planując dalszą rozbudowę sieci Salonów, rozwój produktów o stolarkę akustyczną i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, takich jak inteligentne systemy smart home i zintegrowane moduły fotowoltaiczne w stolarce. Firma liczy również na wsparcie sektora publicznego w stymulowaniu popytu na budownictwo niskoenergetyczne i pasywne.
Podsumowując rok 2024, Grzegorz Ratajczak powiedział:
Mimo trudności rynkowych wróciliśmy na ścieżkę wzrostu. Przeprowadzona transformacja daje solidne podstawy do dalszej ekspansji. Dzięki zaangażowaniu naszego zespołu jesteśmy gotowi na więcej. Z pewnością jeszcze mocniej zaangażujemy się we współpracę branżową, aby promować budownictwo energooszczędne, termomodernizację i dobry montaż.
Uważam, że rok 2024 pokazał, że dobra wizja, konsekwencja i innowacje pozwoliły KRISHOME wykreować swoją przyszłość w Polsce i będą bazą do rozwoju.
Branża budowlana wychodzi z kryzysu, a my nauczyliśmy się działać w nowej rzeczywistości. Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Witoldem Ziomkiem, dziennikarzem WPROST.